Slik forbereder du deg på en hvit måned

Illustrasjon: Carlsson.ink

Først og fremst: du er tøff som vil gjennomføre dette dersom du er vant til å drikke alkohol hver uke og føler at det er en viktig del av ditt sosiale og mer eller mindre gastronomiske liv. Det samme gjelder snacks, godis og mat du vet ikke er helt top notch. Creds! Her har vi samlet en liste med 7 enkle og konkrete tips som hjelper deg komme igang med din hvite måned.

1. Forbered kroppen

Mot slutten av måneden før hvit måned, er det lurt å begynne å kutte sakte men sikkert ned slik at overgangen ikke blir for stor.

2. Planlegg ditt sosiale liv

Kommer det f.eks. sosiale aktiviteter som typisk innebærer at du drikker alkohol? Ta frem kalenderen din og prøv å sette deg inn i de sosiale situasjonene som kommer. Forbered deg på tanken allerede nå og:

3. Finn forfriskende alternativer

... til de alkoholholdige drikkene du er vant med. Det finnes masse spennende drikke uten alkohol;

  • Musserende juice
  • Hissige ingefærøl
  • Spennende limonader
  • Energisk matcha
  • ...og mye mer!

Klikk hjem spennende alkoholfri drikke fra vår nettbutikk her.

Trenger du å bli inspirert og overrasket med håndplukket utvalg, kan du bestille en forfriskende eske fra Leske her.

4. Fjern fristelser

Det hjelper nok ikke at det ligger noen duggfriske øl eller vinflasker i kjøleskapet. Prøv å rydd plass til alternativene før du setter det hele igang. 

5. Forbered deg mentalt

Viljestyrken din vil bli satt på prøve og det kommer til å være situasjoner du synes er vanskelig. Tenk på hvorfor du i det hele tatt ønsker å ta en hvit måned, og minn deg selv på dette underveis.

6. Gjør det sammen med noen

Alt er lettere om man er to eller flere. Kanskje kjæresten din eller en god venn er med på dette? Kanskje søsken, eller foreldre?

 

Lykke til!